هر گونه سوالی دارید:

تلفن رایگان ۰۲۱181۰۰۰

به info@example.com

ایمیل بزنید!

جاهای دیدنی سامان چهار محال و بختیاری

که در: تولید محتوا،گزدشگری

جاهای دیدنی سامان چهار محال و بختیاری

اگر دوست دارید در تعطیلات پیش رو به یک شهر جدید در استان چهار محال و بختیاری سفر کنید که هم جاذبه‌های طبیعی زیبا و هم جاذبه‌های تاریخی ارزشمندی داشته باشد، پیشنهاد ما خرید آنلاین بلیط هواپیما ارزان و سفر به شما شهر سامان است. این شهر یکی از شهرستان‌های استان چهار محال ‌و بختیاری است که در مرز اصفهان قرار گرفته است. عبور رودخانه زاینده‌رود از این شهر یکی از عوامل جذابیت آن به شمار می‌رود. اگر دوست دارید با جاهای دیدنی این شهر بیشتر آشنا شوید، این نوشتار را تا انتها بخوانید.

روستای سواد جان

یکی از روستاهای دیدنی که در هنگام بازدید از شهر سامان می‌توانید به آن بروید، روستای سواد جان است. این روستا از توابع شهرستان سامان به حساب می‌شود و در حاشیه محور اصلی رودخانه زاینده‌ رود قرار دارد. بازدید از بافت سنتی و باغ‌های سرسبز این روستا که در کنار رودخانه قرار دارد، می‌تواند اوقات خوشی را برای شما به وجود بیاورد. این روستا از دو بافت قدیمی و جدید تشکیل می‌شود که بافت قدیم آن قدمتی بالغ بر ۶۰۰ سال دارد و به دوران صفویه بازمی‌گردد. از جمله جاذبه‌های دیدنی این روستا می‌توان به قرآن دست‌نویس با ۲۰۰ سال عمر و دالان‌های تاریخی آن اشاره کرد.

کوه شیراز

در دامنه شهر سامان می‌توانید کوهی با ارتفاع بیش از ۳ هزار متر را مشاهده کنید. نام این کوه «شیراز» است. شهر سامان در ابتدا در فاصله ۳ کیلومتری از این کوه قرار داشت و با گسترده شدن آن تا دامنه‌های آن را فرا گرفته است. اگر اهل کوهنوردی باشید، می‌توانید در مسیرهای کوهنوردی این کوه قدم بردارید. ناگفته نماند که شهرستان سامان یک کوه دیگر نیز دارد که با نام «برمه» شناخته می‌شود.

پل زمان خان

یکی از آثار تاریخی شهرستان سامان که حدود ۵٫۲ کیلومتر از آن فاصله دارد پل زمان خان است. این پل بر فراز رودخانه زاینده‌رود ساخته ‌شده است. تنها با ۸ دقیقه رانندگی از شهرستان سامان می‌توانید به محل قرارگیری این پل برسید. طبق نظر برخی از کارشناسانی که قدمت این پل را تخمین زده‌اند، این پل در دوران ساسانیان ساخته ‌شده است. البته از آن زمان تابه‌حال چندین دوره مرمت و تکمیل شده است. علت این گفته این است که پل زمان خان شباهت بسیار زیادی به پل ساخته‌شده در دوران ساسانیان دارد.
طبق گفته برخی دیگر از کارشناسان، سازنده این پل فردی بنام «زمان خان نفر ایل بیگی» بوده است که در سال ۱۰۲۲ هجری قمری دستور به ساخت این پل می‌دهد. او یکی از سران ایل قشقایی به شمار می‌رفت و با تأسیس این پل مسیر رفت‌وآمد را برای عشایر قشقایی و بختیاری تسهیل کرد.

برای رشد کسب و کار خود آماده اید؟

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

چگونه می توانیم به شما کمک کنیم؟

آیا باید ایده های خود را برای یک پروژه یا کمپین دیجیتالی آینده مطرح کنید؟ به دنبال متحول کردن کسب و کار خود با اجرای بازاریابی دیجیتال بالقوه کامل هستید؟

برای هرگونه سوال شغلی، لطفاً از صفحه مشاغل ما اینجا دیدن کنید.
 








    چه خدماتی می توانیم به شما ارائه دهیم؟